Συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Αλεξανδρούπολης

Η επιλογή του θέματος που πραγματεύτηκαν οι ψυχολόγοι του Κέντρου Κοινότητας με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων Α2 και Γ2, κρύβει μια ιδιαίτερα σημαντική προστιθέμενη αξία, καθώς οι διαπροσωπικές σχέσεις αποτελούν θεμέλιο της ανθρώπινης ύπαρξης και παραμένουν καθοριστικές σε κάθε στάδιο της ζωής των ανθρώπων. Η καλλιέργεια σχετικών δεξιοτήτων από νεαρή ηλικία ενισχύει την προσωπική και κοινωνική εξέλιξη των μαθητών/τριών, με θετικό αποτύπωμα και στη μελλοντική τους πορεία.

Η εφαρμογή ενός κοινωνικοπαιδαγωγικού προγράμματος με θέμα τις διαπροσωπικές σχέσεις σε μαθητές της Α΄ Γυμνασίου αποτελεί μια ουσιαστική παρέμβαση στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Σε μια ηλικία όπου οι έφηβοι διαμορφώνουν την ταυτότητά τους και προσπαθούν να ενταχθούν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, η καθοδήγηση από ειδικούς όπως ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός είναι ιδιαίτερα σημαντική. 

Η επιλογή βιωματικών κοινωνικοπαιδαγωγικών δράσεων στο πλαίσιο της σχολικής ζωής επιδιώκει την ανάπτυξη του συνόλου της προσωπικότητας των μαθητών και όχι μόνο της νοητικής τους βελτίωσης. Η βιωματική μάθηση αντλεί από τη φιλοσοφική προοπτική του Dewey που υποστήριξε ότι η κάθε γνήσια μορφή εκπαίδευσης γεννιέται από την εμπειρία. Επιπλέον στηρίζεται στην εργασία του Lewin που ανέδειξε τη δυναμική της ομάδας και μέσα από αυτή την αξία της υποκειμενικής προσωπικής εμπειρίας και την περιγραφή της μάθησης του Piaget ως αλληλεπίδραση μεταξύ του μαθητή και του περιβάλλοντος.

Επομένως, οι παιγνιώδεις βιωματικές δραστηριότητες σε οποιοδήποτε πλαίσιο δεν είναι μόνο διασκεδαστικές, αλλά ενθαρρύνουν τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα και επιτρέπουν στους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφράζονται χρησιμοποιώντας πολλαπλούς τρόπους. Αυτό ενισχύει την αυτοπεποίθησή και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, που σημαίνει πως αναπτύσσουν μεταβιβάσιμες δεξιότητες που είναι πολύτιμες σε όλη την προσωπική και επαγγελματική τους ζωή.

Το εγχείρημα εντάσσεται και στο σχέδιο δράσης της σχολικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα στον άξονα 3 «Σχέσεις μεταξύ μαθητών» με τίτλο «Γέφυρες Επικοινωνίας ΙΙ» και διοργανώθηκε σε συνεργασία των Συμβούλων Σχολικής Ζωής του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε τις ψυχολόγους του Κέντρου Κοινότητας για τη συνεργασία και την πολύτιμη προσφορά τους.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός της δράσης: Αθανασία Παπαδοπούλου,
Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας & Φιλολογίας, Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Βαθμολογία άρθρου

5 / 5. Αριθμός: 1

Μοιραστείτε το

Μετάβαση στο περιεχόμενο