Το Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2025, το σχολείο μας είχε την τιμή και την μεγάλη χαρά να υποδεχτεί ομάδα μαθητών/τριών και καθηγητριών από την Κύπρο, στο πλαίσιο μιας ιδιαίτερης επίσκεψης που στοχεύει στην αδελφοποίηση των δύο σχολείων και στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να γνωρίσουν και να ανταλλάξουν εμπειρίες με συνομήλικους/ες από την Κύπρο, δημιουργώντας νέες φιλίες και ενισχύοντας την αλληλοκατανόηση.

Προετοιμάζαμε καιρό και με πολλή χαρά και προσμονή αυτή την επίσκεψη! Η μέρα ξεκίνησε με την υποδοχή των Κύπριων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Αμήχανα βλέμματα, δειλά χαμόγελα, οι πρώτες γνωριμίες…

Η Κυριακή περιλάμβανε εξόρμηση στο Διδυμότειχο και ξενάγηση στα ιστορικά μνημεία της πόλης, στο λόφο του Καλέ, στο βυζαντινό κάστρο, σε περίβλεπτους ναούς, στο μουσουλμανικό τέμενος Βαγιαζήτ, στο Βυζαντινό μουσείο της πόλης. Η μέρα έκλεισε με μια στάση στο Σουφλί και το  Μουσείο Μετάξης.

Την επόμενη μέρα οι φιλοξενούμενοί/ές μας ήρθαν στο σχολείο μας! Οι Κύπριοι/ες μαθητές και μαθήτριες ξεναγήθηκαν στους χώρους μας, παρουσίασαν την πόλη, το σχολείο τους κι ένα τοπικό προϊόν, και συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες και μαθήματα μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Η συνεργασία τους σε ομαδικές εργασίες και η ανταλλαγή ιδεών ενίσχυσαν τη σύνδεση μεταξύ των δύο ομάδων και δημιούργησαν ένα περιβάλλον αμοιβαίου σεβασμού και φιλίας.

Ακολούθησε η γνωριμία με την πόλη και την ιστορία της. Την περιήγηση των Κύπριων μαθητών/τριών και των συνοδών τους στην  Αλεξανδρούπολη ανέλαβαν οι μαθητές/τριες του Ομίλου Αδελφοποίησης. Αφού πέρασαν από το Δημαρχείο για να χαιρετήσουν τον δήμαρχο, ξεκίνησαν την βόλτα στην όμορφη παραλιακή μας πόλη και έμαθαν για την τοπική κουλτούρα και ιστορία γνωρίζοντας τα μνημεία και τοπόσημα που αφηγούνται την ίδρυση και εξέλιξή της στο χρόνο: Γαλλικός σταθμός, Φάρος, Νομαρχείο, Ταχυδρομείο, Ζαρίφειος Ακαδημία, Καθολική Εκκλησία, Καπνομάγαζο-Βιβλιοθήκη, Εκκλησιαστικό Μουσείο, Μητρόπολη, Ιστορικό και Εθνολογικό Μουσείο.

 

Την Τετάρτη το πρωί πάλι στο σχολείο για να μπούμε σε ένα ψηφιακό escape room που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά του Ομίλου Αδελφοποίησης για την Αλεξανδρούπολη και να δούμε διασκεδάζοντας πόσο καλά γνωρίσαμε την πόλη! Επιπλέον η δημοσιογραφική ομάδα ανέλαβε να πάρει συνέντευξη από τους εκλεκτούς μας καλεσμένους ώστε να ετοιμάσει σχετικό άρθρο στη στήλη της ιστοσελίδας μας τα “5ο…γραφήματα”. Τελευταία στάση η συμμετοχή των παιδιών σε βιωματικό εργαστήρι στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης με εμψυχώτρια την κ. Βαλεντίνα Σωκράτους, η οποία -όπως μάθαμε με έκπληξη- υπήρξε μαθήτρια του Περιφερειακού Γυμνασίου Κιτίου!

Η μέρα έκλεισε με την συγκινητική Τελετή Αδελφοποίησης στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Αρχαιολογικού Μουσείου.

Πέμπτη πρωί αποχαιρετήσαμε με στενοχώρια τους νέους φίλους μας στο αεροδρόμιο, αλλά δώσαμε υπόσχεση ανταπόδοσης της επίσκεψης.

Το πιο ξεχωριστό στοιχείο αυτής της επίσκεψης ήταν η ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Περάσαμε πολλές ώρες συζητώντας, ανταλλάσσοντας απόψεις και συμμετέχοντας σε κοινές δραστηριότητες, δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς φιλίας που ξεπερνούν τα γεωγραφικά και πολιτισμικά όρια.

Την εκπαιδευτική δράση της αδελφοποίησης υποστήριξε πολύπλευρα ο σχετικός “Όμιλος Αδελφοποίησης” που μέλη του είναι οι:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ
ΜΠΙΛΙΜΠΙΝΗ ΕΥΤΕΡΠΗ ΑΡΚΟΥΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΚΙΤΣΙΚΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΓΙΤΣΟΥΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΚΟΥΡΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣΚΑΛΙΑΤΣΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΜΑΣΑΛΗ ΖΗΝΟΒΙΑΚΑΝΕΤΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΜΗΤΑΛΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΚΑΡΑΣΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΟΣΧΟΝΑ ΣΤΕΛΛΑΚΑΡΑΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΤΑΜΠΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΚΑΣΣΑΡΑ-ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ ΝΕΦΕΛΗ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΧΡΥΣΑΚΟΚΚΟΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΚΟΣΜΙΔΗ ΝΙΚΗ
ΚΟΥΤΣΟΣ ΦΩΤΗΣ
ΜΕΤΑΞΑ ΜΑΡΙΑ
ΜΙΝΤΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΝΙΚΗΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΞΕΝΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΠΑΠΑ’Ι’ΩΑΝΝΟΥ ΦΩΤΗΣ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΕ’Ι’ΧΑΜΠΕΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΡΟΚΚΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΣΑΧΙΝΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΑΧΜΠΑΖΙΔΗ ΕΛΕΝΑ
ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΤΕΡΖΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΤΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΧΑΒΟΥΖΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

Βαθμολογία άρθρου

5 / 5. Αριθμός: 13

Μοιραστείτε το

Μετάβαση στο περιεχόμενο