Την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα ενημέρωσης για τα Άτομα με Αναπηρίες. 

Στο σχολείο μας οι δράσεις ξεκίνησαν, αλλά δεν σταμάτησαν εκείνη τη μέρα. 

Οι μαθητές της Γ’ τάξης αρχικά παρακολούθησαν παρουσίαση, από την Κοινωνιολόγο της σχολικής μονάδας, κ. Καλλιόπη Νεανίδου, για τα είδη των Αναπηριών και τα χαρακτηριστικά εκάστης αναπηρίας, έμαθαν για τους τρόπους εκπαίδευσης αυτών των ατόμων και γενικές πληροφορίες για την διαβίωση τους. 

Powered By EmbedPress

Τις επόμενες ημέρες επισκέφθηκαν το σχολείο μας άνθρωποι που σχετίζονται με την αναπηρία. Συγκεκριμένα η κυρία Μάγδα Κυριακίδου, μητέρα ατόμου με κινητική αναπηρία, μοιράστηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες την εμπειρία της και την καθημερινότητά της στον αγώνα βοήθειας του γιου της να ενταχθεί ισότιμα στην κοινωνία και να αναπτύξει στο έπακρο τις δυνατότητές του.

Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου λύσαμε προβληματισμούς σχετικά με τη διαβίωση Ατόμων με Αναπηρία στην ενήλικη και υπερήλικη ζωή τους. Τα αδέλφια Αννίτα και Μιχάλης Μπατζιακούδης έχουν δημιουργήσει έναν υπέροχο χώρο για ανάπηρα άτομα. Στη στέγη υποστηριζόμενης διαβίωσης, Αγκαλιά-Ζω, στις Φέρες, συγκατοικούν 9 άτομα με διαφορετικές αναπηρίες και μας διδάσκουν την αλληλοβοήθεια. Στόχος της στέγης -πέραν από την ανεξάρτητη (από την οικογένεια) διαβίωση των ΑμεΑ- είναι η ένταξη των ωφελούμενων στην κοινότητα, η αλληλοβοήθεια και η αλληκοκατανόηση. 

Η ενότητα για τα Άτομα με Αναπηρίες ολοκληρώθηκε την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, όταν ο κύριος Γιάννης Τοπτσής, πρόεδρος του Αθλητικού συλλογή Κότινος, επισκέφθηκε το σχολείο μας με την προπονήτριά του Λενούδια Άννα και τον αθλητή του συλλόγου Νίκο Παπαδόπουλο. Οι επισκέπτες, μίλησαν στα παιδιά για το σύλλογο Κότινος, καθώς και για την αναπηρία που έχει έκαστος από τους ομιλητές και την καθημερινότητά του. 

Στη συνέχεια, με τη συνοδεία των υπευθύνων καθηγητριών κυρίας Ιωαννίδου Αιμιλίας και Διμπινούδη Κωνσταντίνας, χρησιμοποιώντας τέσσερα αναπηρικά αμαξίδια και τρία μπαστούνια τυφλών, πορευθήκαμε με σκοπό να κάνουμε αυτοψία , στους χώρους της σχολικής μονάδας και στη γειτονιά. Οι μαθητές/τριες έκαναν καταγραφή όσων παρατήρησαν και εξέφρασαν όσα ένιωσαν και βίωσαν μπαίνοντας για λίγο στη θέση ατόμων με κινητική και οπτική αναπηρία. 

Τα στοιχεία που καταγράφηκαν θα κοινοποιηθούν στις αρμόδιες αρχές. 

Εν κατακλείδι, οι μαθητές/τριες γνώρισαν τις κατηγορίες αναπηριών και μπήκαν για λίγο στη θέση αυτών των ατόμων καθώς και των οικογενειών τους. Οι μαθητές έμαθαν, ένιωσαν συναισθάνθηκαν, και όλα αυτά με στόχο την ισότιμη ένταξη όλων των αναπήρων ατόμων και την καλύτερη προσβασιμότητά τους σε όλους τους δημόσιους χώρους. 

Βαθμολογία άρθρου

5 / 5. Αριθμός: 5

Μοιραστείτε το

Μετάβαση στο περιεχόμενο