Πώς το εργαστήριο “Μιλάω με Σεβασμό – Ακούω με Προσοχή”
ενισχύει το θετικό κλίμα και την επίλυση συγκρούσεων
Η καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων αποτελεί βασικό πυλώνα για τη διαμόρφωση ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει τη συνεργασία, τον σεβασμό και τη δημοκρατική συμμετοχή.
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Β’ Γυμνασίου και σε απόλυτη σύνδεση με τους στόχους του Σχεδίου Δράσης «Γέφυρες Επικοινωνίας στο Σχολικό Περιβάλλον IV», η Συμβουλευτική Σχολικής Ζωής υλοποίησε σε όλα τα τμήματα της Β’ Γυμνασίου το εργαστήριο «Μιλάω με Σεβασμό – Ακούω με Προσοχή: Η Επικοινωνία στην Καθημερινότητά μας».
Το εργαστήριο επικεντρώθηκε στην κατανόηση και εφαρμογή βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων: ενεργητική ακρόαση, σαφή και ήρεμη έκφραση, χρήση ευγενικών λέξεων, σεβασμός της σειράς στη συζήτηση, κατανόηση των συναισθημάτων του άλλου και συνεργασία για κοινή λύση προβλημάτων.
Η αξιοποίηση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας— παρατήρηση καθημερινών συμπεριφορών, σωστό/λάθος, συμπλήρωση κενών, πολλαπλής επιλογής, δημιουργία συνθήματος— βοήθησε τους μαθητές να συνδέσουν τη θεωρία με τις πραγματικές σχολικές τους εμπειρίες.
Μέσα από συζήτηση, αναστοχασμό και βιωματική μάθηση, οι μαθητές αναγνώρισαν ότι οι κοινωνικές δεξιότητες δεν είναι απλώς κανόνες καλής συμπεριφοράς, αλλά εργαλεία που ενισχύουν τις φιλίες τους, μειώνουν τις παρεξηγήσεις και βελτιώνουν την καθημερινή συνεργασία μέσα στην τάξη.
Παράλληλα, οι δεξιότητες αυτές λειτουργούν ως μηχανισμοί πρόληψης συγκρούσεων, αποτελώντας τη βάση για ομαλή συνύπαρξη, θετικό κλίμα και υγιείς σχέσεις.
Το δίωρο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ευρύτερου Σχεδίου Δράσης: «Γέφυρες Επικοινωνίας στο Σχολικό Περιβάλλον IV », το οποίο θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή ως ενεργό μέλος της σχολικής κοινότητας και προωθεί κουλτούρα διαλόγου, πρόληψης και συνεργασίας.
Υπεύθυνη δράσης:
Ευαγγελία Μπιτζιμινουδή
Καθηγήτρια Οικονομίας- ΠΕ80 – Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Βαθμολογία άρθρου
5 / 5. Αριθμός: 1









