Το σύνθημα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2025

Με αφορμή το φετινό μήνυμα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ασχολήθηκαν δημιουργικά στο μάθημα της ξένης γλώσσας, συζητώντας, ανταλλάσσοντας ιδέες και εκφράζοντας τις απόψεις τους.

Στο μάθημα των Γερμανικών, οι μαθητές και μαθήτριες επισκέφθηκαν τη σελίδα του ECML , περιηγήθηκαν στο περιεχόμενό της κι ενημερώθηκαν για τις δράσεις της (όπως τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς & δραστηριότητες, διαδραστικά παιχνίδια, δημοσκοπήσεις, εκδηλώσεις και πληροφορίες και πλούσιο πολυμεσικό υλικό). Αντλώντας πληθώρα ιδεών, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες, καθώς και δύο υπέροχα τραγούδια με δικούς τους στίχους.
Το πρώτο τραγούδι προέκυψε από τη συνεργασία πέντε ομάδων, των οποίων τους στίχους συνέλεξε, συνέθεσε και μελοποίησε η εκπαιδευτικός των Γερμανικών, αξιοποιώντας την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης SUNO.

Το δεύτερο τραγούδι, με τίτλο «Αγαπώ τις γλώσσες», αποτελεί προϊόν αυτόνομης συνεργασίας μιας ομάδας εκ των ομάδων μαθητών, η οποία ολοκληρώθηκε εκτός σχολικού ωραρίου!

Στο μάθημα των Γαλλικών, οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες: άκουσαν και τραγούδησαν τραγούδια για την πολυγλωσσία, απάντησαν σε κουίζ για τη γλωσσική ποικιλία και δημιούργησαν αφίσες με το σύνθημα «Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό».

Αφίσες

Όλες οι δραστηριότητες προσέφεραν στους μαθητές ποικίλα οφέλη —γνωστικά, συναισθηματικά και διαπολιτισμικά— ενισχύοντας τόσο τη μάθηση όσο και τη στάση τους απέναντι στις γλώσσες και στους ανθρώπους.
Σε γνωστικό και μαθησιακό επίπεδο, είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν και να κατανοήσουν τον ρόλο των γλωσσών στην επικοινωνία, στην ταυτότητα και στη μάθηση, να αναγνωρίσουν τη σημασία της πολύγλωσσης εκπαίδευσης και να αντιληφθούν τη γλωσσομάθεια ως προσωπικό πλεονέκτημα.
Σε συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο, συνειδητοποίησαν ότι η γλώσσα αποτελεί γέφυρα επικοινωνίας και όχι εμπόδιο, ενώ ενισχύθηκε η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός προς το διαφορετικό.
Από διαπολιτισμική σκοπιά, αντιλήφθηκαν την πολυγλωσσία ως κοινό ευρωπαϊκό χαρακτηριστικό και πολιτισμικό πλούτο, αναγνωρίζοντας τη γλωσσική γνώση ως μέσο ενεργής συμμετοχής σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο.
Η ημέρα αυτή μας υπενθύμισε ότι, όταν μαθαίνουμε μια γλώσσα, ανοίγουμε μια πόρτα προς τον κόσμο και τους ανθρώπους του.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί της δράσης: Αθανασία Παπαδοπούλου, ΠΕ07 & Θεοδώρα Παπαχρήστου, ΠΕ05

Βαθμολογία άρθρου

5 / 5. Αριθμός: 4

Μοιραστείτε το

Μετάβαση στο περιεχόμενο